zondag 19 augustus 2012

Mijn allereerste project is een affo

In 2005 startte de buurvrouw van mijn ouders met een quiltwinkel: de Bricoleur en zo kwam ik in aanraking met het quilten. Van mijn ouders kreeg ik voor mijn verjaardag en de Kerst quiltspullen, waaronder het boek van Karin Pietersen. Daar ben ik begonnen met blokken te maken. Het heeft even stil gelegen en toen pakte ik het weer op. Na drie blokken heeft het weer een tijd stil gelegen en ben ik verder gegaan met andere projecten. Toen ik deze drie blokken weer zag vond ik dat ik wel erg slordig had gewerkt en ging ik er niet verder mee. Maar dat vind ik ook weer zonde. Dus ik heb er nu een loper van gemaakt. Mijn allereerste project is een affo. De afmeting is 118cm x 42cm.


In mijn vakantie heb ik het biais band er met de naaimachine aangezet en ben ik gestart om het met de hand tegen te naaien. Gisteren op het balkon het biaisband er verder aangezet. Laken over mijn balkon gespannen, windje er over heen, dan was het redelijk te doen. Ik kan echt niet tegen die hitte, alles doet me ook pijn, doordat alles gaat opzetten.


Op een gegeven moment vond Belle (lees wolbaal) het ook nodig om tegen me aan te liggen. Gelukkig was het maar heel kort. Belle ligt het liefst op het moment in de kamer onder de bank, daar is het meeste koele plekje voor haar.


Voor iedereen geniet van de warmte en voor degene die net als ik er niet tegen kunnen: STERKTE.

lieve groetjes Elly

1 opmerking:

  1. Een mooie eerste toch!
    En ik lijd met je mee .... ik noem het zelfs geen warmte meer, 't is HITTE! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen