zondag 13 januari 2013

Whole cloth quiltje

Voor de demonstratie bij de Bricoleur ging ik een whole cloth quiltje maken.

Ik geloof dat ik toch wel aardig wat dames warm heb gekregen voor het handquilten. En maar uitleggen dat je meters moet maken, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Ook het gebruik van de naalddoortrekker uitgelegd, diversen wisten toch niet goed wat je daar mee moest doen en dan is zo een demonstratie toch wel handig.
Ook het overtrekken van het patroon d.m.v. Theezakjespapier is mij goed bevallen en heb ik dat aardig over kunnen brengen aan de klanten.

Gisteravond de laatste steekjes afgemaakt en nu alleen nog een biesje er om en het quiltje is klaar. Ik heb hier 2 Fatquarters voor gebruikt. Je ziet alleen het effect niet zo goed op de foto.



3 opmerkingen:

  1. leuk dat je de dames wat hebt kunnen leren, moet een voldaan gevoel geven, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je dit hebt gedaan en het goed over hebt kunnen brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zo de interesse van de dames te krijgen.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen